pátek 14. února 2014

Skříňka pod televizi - výroba


Jako materiál jsem zvolil třešeň. Nakoupil jsem neomítnutá prkna tl. 30mm a taky nějaká tl. 50mm a hned je rozřezal na budoucí díly skříňky s přiměřeným přídavkem a nechal v dílně aklimatizovat. Potom už jsem je nahobloval na potřebné tloušťky.

Nohy jsou lepené ze dvou dílů, poté jsem je ohobloval na průřez 70x70mm. Protože výsledné nohy budou tvarově hodně složité, je více než vhodné připravit všechny dlaby dokud jsou polotovary nohou pěkně hranaté a pravoúhlé. Všechny dlaby jsou frézované horní frézkou s pomocí jednoduchého přípravku. Ten jsem nějak zapoměl vyfotit, ale šlo jen o jednoduchý rámeček přesně padnoucí na polotovar nohy a vedoucí frézku tak, aby všechny dlaby byly na správných místech a stejně velké.


Boční strany skříňky mají konstrukci patrnou z následujících obrázků. Vložený panel je umístěn v drážce po celém svém obvodu a má tak prostor k dilataci. Spára mezi rámem a vystouplou částí panelu je pouhých několik milimetrů.



Další na řadě byly ozdobné dolní okraje pro přední i zadní stranu. Ozdobnou křivku jsem vytvořil už ve Sketchupu pomocí nástroje pro kruhové oblouky, potom jsem jej vytiskl (na A4ky) a slepil. Potom jsem se nějakou dobu trápil s tužkou a gumu na jejím konci používal skoro tak často jako hrot tužky. Hotový návrh budoucí řezby jsem si pro jistotu naskenoval abych mohl pořídit více kopií. Vytištěné návrhy jsem kontaktním lepidlem ve spreji přilepil na dřevo a tvar vyřezal na pásové pile.

Další obrázky ukazují konstrukci dna. Opět jsem vyfrézoval drážku po celém obvodu a dno vyrobil ze tří částí





A poslední obrázky tohoto příspěvku se týkají konstrukce zadní části skříňky. Zatím bez středního panelu s krytem kabelů.





Žádné komentáře:

Okomentovat