čtvrtek 5. listopadu 2015

Dubová skříňka - pokračování

Poslední příspěvek jsem zakončil u rozpracovaných dvířek. Nakonec jsem se skutečně rozhodl pro plochý panel a dekorativní okraj vyfrézoval na vnitřním i vnějším okraji dvířek. Použil jsem běžnou rádiusovou frézu, ale u vnějšího okraje jsem ji použil obráceně, než je obvyklé. Na frézovací stolek jsem nasadil pravítko, abych o ně mohl dvířka svisle opřít a v této poloze ofrézovat. Díky tomu teď nemám ten malý "schůdek" na přední ploše dvířek, ale na okraji. Dvířka nebudou totiž vložená do rámu úplně, ale budou částečně vystupovat, což výrazně oživí celkový vzhled.

Dále jsem trošku ozdobil rohové sloupky. Protože nemám frézu vhodného tvaru, vyrobil jsem si tradiční nástroj - jednoduchý škrabák. Ze staré, dávno tupé pilky "ocasky" jsem úhlovou bruskou odřízl kousek a na kotoučové brusce vybrousil potřebný tvar. V tomto případě byl velmi jednoduchý - prostý půlkruh, 4mm poloměr. Z odřezků dřeva jsem vyřízl držák, k tomu dva šrouby a křídlové matice a nástroj byl hotov. Na každý sloupek jsem potom vyškrabal tři rovnoběžné drážky.



Potom už jsem mohl slepit korpus skříňky, nejdříve samostatně obě boční strany a potom celý korpus dohromady. Dolní a horní okraj jsem potom ozdobil frézovanými profily - ty jsem vyfrézoval na mém frézovacím stolku, přilepil a pojistil nastřelovacími hřebíčky.



Horní desku mám slepenou a trochu jsem na odřezcích experimentoval s profilem jejího okraje, který se bude nejlépe hodit k profilu pod jejím okrajem. Ze všech pokusů se mi nejvíc líbí nejjednodušší varianta - prostý půlkruhový okraj - na následující fotce je přímo frézy, ještě potřebuje obrousit.

A na závěr tohoto příspěvku ještě pohled na momentální stav. Dvířka jsou namontovaná na pantech, zbývá dodělat zásuvku  (na obrázku je  pouze čelo vložené do výřezu). Taky ještě chybí soustružené nožky, proto mám vpředu podložený ten hranolek :-) Potom už jenom vše vybrousit a povrchovka.



Žádné komentáře:

Okomentovat